Podatnicy, którzy nie wykonują działalności opodatkowanej w innym kraju członkowskim UE ale dokonują zakupów towarów i usług w krajach unijnych, mają możliwość ubiegać się o zwrot podatku VAT ( VAT REFUND ) zawartego w nabywanych tam towarach i usługach. Warunkiem jest, aby wydatki te były związane z prowadzoną w Polsce działalnością gospodarczą.
O zwrot należy występować w Polsce według szczególnej procedury Vat Refund na druku VAT REF .
W tym celu składamy stosowny wniosek o zwrot podatku od wartości dodanej VAT REFUND. Wniosek wysyłamy za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Nasze biuro oferuje usługę sporządzania wniosków VAT REFUND z krajów UE, np. ze Słowacji, Austrii, Węgier, Rumunii, Słowenii, Chorwacji, Niemiec, itp.
– w imieniu klienta składamy we właściwym Urzędzie Skarbowym pełnomocnictwo do reprezentacji;
– wypełniamy elektroniczny wniosek VAT REF;
– po sprawdzeniu jego poprawności i kompletności, podpisujemy go za pomocą podpisu elektronicznego i wysyłamy do właściwego Urzędu Skarbowego ;
– czekamy na potwierdzenia otrzymania i wydanie decyzji z państwa zwrotu.
W czasie całej procedury zwrotu, klient jest na bieżąco informowany o postępach w sprawie.
– cena jest ustalana indywidualnie;
– wpływ na cenę ma przede wszystkim ilość dokumentów, w niektórych przypadkach kwota wnioskowanego zwrotu;
– do ceny są doliczone wszelkie dodatkowe opłaty związane z wnioskiem, np. opłata za tłumaczenie, opłaty pocztowe, itp.
– wnioski o zwrot podatku VAT za dany rok składamy w terminie do 30 września kolejnego roku; tj. wniosek za rok 2015 składamy do 30 września 2016
– rozliczenie VAT-REF możemy także zrobić bez „bezpośredniego” udziału klienta – wystarczy przesłać nam drogą elektroniczną skany dokumentów.